Výstavba rychlostní silnice R35 bude pokračovat už letos, dálnice D11 ji bude následovat
Ing. Ivo Toman, MBA → Stalo se → Výstavba rychlostní silnice R35 bude pokračovat už letos, dálnice D11 ji bude následovat
Pardubice v pátek 19. února hostily 2. kontrolní den k rychlostní silnici R35 a dálnici D11. Do sídla Pardubického kraje všechny dotčené orgány i starosty měst a obcí pozval zmocněnec vlády pro liniovou výstavbu rychlostní silnice R35 a dálnice D11 Ivo Toman. „Obě komunikace jsou klíčové nejen pro Pardubický kraj, ale i pro celou oblast severovýchodních Čech a Českou republiku. Proto jsem se po dohodě s ministrem dopravy Gustavem Slámečkou a generálním ředitelem investora, tedy Ředitelství silnic a dálnic ČR Alfrédem Brunclíkem rozhodl obnovit kontrolní dny, které se v minulosti konaly pravidelně," vysvětlil Toman.
Na kontrolním dnu zástupci investora informovali především o aktuálním vývoji přípravy a výstavby rychlostní silnice R35 i dálnice D11. Se starosty obcí i zástupci krajů diskutovali také o konkrétním trasování obou komunikací i o dopadech, které budou mít na dopravu v obcích vliv.
Na kontrolním dnu znovu zazněly dobré zprávy pro rychlostní silnici R35. Už v jarních měsících začne výstavby R35 v Opatovicích nad Labem. Obří křižovatku napojenou na dálnici D11 překlene třetí patro rychlostní silnice. Bude se pokračovat také v přípravě pokračování této silnice směrem k Vysokému Mýtu. „Investor začne už letos oslovovat vlastníky pozemků na trase Opatovice nad Labem - Ostrov před Vysokým Mýtem a do tří let chceme zahájit výstavbu," prohlásil Ivo Toman.
Rychlostní silnice má propojit Liberecký, Královéhradecký, Pardubický a Olomoucký kraj, proto se v Pardubicích mluvilo i o ostatních regionech. V Libereckém kraji nyní musí zastupitelstvo kraje rozhodnout o trasování rychlostní silnice přes jejich území. Zastupitelé se musí rozhodnout mezi třemi variantami - jižní, severní a superseverní. „Odehrává se tam situace podobná jako před několika lety v Pardubickém kraji. Všechny trasy mají své výhody i nevýhody, všechny varianty mají své příznivce a odpůrce. Bez jednoznačného rozhodnutí kraje a následně ministerstva životního prostředí ale nemůžeme v přípravě rychlostní silnice pokračovat," upozornil Toman. V Královéhradeckém kraji je trasa dlouhá přibližně 36 kilometrů stabilizována, je vydáno stanovisko EIA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí) a investor začíná pracovat na dokumentaci k územnímu řízení.
Kontrolní den byl věnován také dálnici D11, proto účastníci jednání hovořili i o ní. Jde o klíčovou dálnici především pro východní Čechy, která by navíc v budoucnu měla propojit Prahu s česko-polskou hranicí. „Je všeobecně známo, že dálnice prozatím končí před Hradce Králové. V minulých týdnech jsme intenzivně jednali s majitelkou pozemků potřebných pro výstavbu a věřím, že se po více než 16 letech blížíme k dohodě," neskrýval optimismus Toman. Pokud se podaří skutečně dosáhnout dohody, bude moci už v říjnu letošní roku začít archeologický průzkum.
„Nezakrývám fakt, že všechny tyto plány nám může zkomplikovat finanční situace státu. Jsem ale optimista. Rychlostní silnice R35 i dálnice D11 jsou vedle dostavby D1 a výstavby D3 a pražského okruhu prioritou a na takové stavby se v rozpočtu finance najít musí," uzavřel Toman.
Ptejte se:
Zeptejte se mně, na cokoli chcete.