Ing. Ivo Toman, MBA


Více peněz pro odstranění starých ekologických škod v Paramu

Ing. Ivo Toman, MBAStalo seVíce peněz pro odstranění starých ekologických škod v Paramu

Hejtman Ivo Toman s Jindřichem Bartoníčkem, členem představenstva a výrobním ředitelem PARAMO u lokality LIDLHejtman Ivo Toman s Jindřichem Bartoníčkem, členem představenstva a výrobním ředitelem PARAMO u lokality LIDL

Již delší dobu se snaží PARAMO a.s. s Pardubickým krajem tento ožehavý problém řešit. Stát sice v minulosti převzal za staré ekologické zátěže společnosti PARAMO odpovědnost, ale jejich sanace se neustále odkládá a zpožďuje. Nejde jen o navýšení garancí, k tomu došlo již několikrát. Nejdůležitější je zahájení prací. Je důležité uvědomit si, že na odstranění starých ekologických zátěží závisí mnohé významné investice v dopravě, které by mohly být ohroženy," říká hejtman Pardubického kraje Ivo Toman.


Hejtman Pardubického kraje osobně navštívil pardubickou rafinérii Paramo v pondělí 21. července. Chtěl osobně poznat jeden z největších podniků v kraji a také zjistit aktuální situaci sanace starých ekologických zátěží. „Mám pocit, že sanace starých ekologických zátěží se zbytečně prodlužuje a zpožďuje. Máme totiž připravenou stavbu čtyřproudé silnice z Pardubic do Chrudimi, která je klíčová pro dopravu v našem kraji a která řeší kritický bod dopravy v samotném krajském městě. Pokud se během příštího roku nepodaří vyčistit jednu z „paramáckých" lokalit u supermarketu LIDL nedaleko pardubického nádraží, ohrozí to i tuto nesmírně zásadní dopravní investici ve výši 750 milionů korun," řekl tehdy hejtman Toman.

Jindřich Bartoníček, člen představenstva a výrobní ředitel PARAMO hodnotí celou situaci podobně. „Rozhodnutí Ministerstva financí předložit vládě ČR návrh na navýšení garancí na odstranění starých ekologických zátěží vítám. Z pohledu společnosti PARAMO se jedná o velmi důležitý úkon. Zásadní pro nás stále zůstává vlastní naplnění ekologické smlouvy. To je především v závazném stanovení termínu pro výběr dodavatelů a zahájení sanačních prací. Nyní záleží na příslušném odboru ministerstva financí, jak rychle dokáže zrealizovat výběrová řízení a uvolnit peníze na řešení starých ekologických zátěží. Opětovně musím připomenout, že v důsledku administrativních procedur MF nebyly od převzetí zodpovědnosti za likvidaci starých ekologických zátěží státem učiněny žádné zásadní kroky. Ekologická smlouva z roku 1994 s následnými dodatky k ní z roku 1998 a 2001 tak stále není naplňována."
Nejde přitom o jediné místo, kde je třeba zlikvidovat staré ekologické zátěže. Peníze jsou třeba i pro další podniky: zátěže společnosti PARAMO na Pardubicku, bývalé ČKD Elektrotechnika nebo skládky v Plané u Českých Budějovic.

 

Ptejte se:

Zeptejte se mně, na cokoli chcete.