Ing. Ivo Toman, MBA


První úsek R35 bude otevřen už za půl roku

Ing. Ivo Toman, MBAStalo sePrvní úsek R35 bude otevřen už za půl roku

Pouhých šest měsíců zbývá do otevření prvního úseku rychlostní silnice R35. Tříkilometrový úsek Sedlice - Opatovice, který bude ukončen obří křižovatkou propojující komunikaci R35 s dálnicí D11 a čtyřproudou silnicí mezi východočeskými krajskými městy, bude předán do provozu v listopadu letošního roku. V budoucnu křižovatku překlene ještě třetí patro, kterým bude rychlostní komunikace R35 pokračovat dále na východ. Že se na stavbě skutečně pracuje se v úterý 12. května 2009 přesvědčili i členové dopravního výboru Zastupitelstva Pardubického kraje. Na exkurzi je pozval předseda výboru a zároveň vládní zmocněnec pro výstavbu R35 Ivo Toman.
„Jde o vcelku unikátní stavbu, která je úžasná nejen svou velikostí, ale také technologiemi, které se tu používají. Např. stavbaři pracují s novým typem betonu, u kterého není třeba čekat až měsíc než zatvrdne. Už po pěti dnech má beton 75% své pevnosti. Také proto stavba opatovické křižovatky doslova roste před očima," prozradil Ivo Toman a dodal: „Úsek Sedlice - Opatovice propojí dálnici D11 se silnicí I/37, která je v úseku Hrobice - Opatovice rozšiřována na čtyřpruh. Zmiňovaný úsek R35 se tak stane klíčovým přivaděčem na dálnici D11 pro regionální i tranzitní dopravu."
Členové dopravního výboru si prohlédli, za doprovodu stavbyvedoucího Milana Zemana, všechny etapy výstavby. V prostoru Opatovic nad Labem si v plánech i v reálu nastudovali podobu budoucího kruhového objezdu, který bude tvořit první patro křižovatky. V „přízemí" povede silnice I/37. V současné chvíli je stavba ve fázi výstavby mostů, kterých je na celé stavbě ze Sedlic do Opatovic celkem dvacet. Celková délka mostů dosahuje více než 1500 metrů. Na opačném konci komunikace, v okolí Sedlic a Libišan, se už pokládají vrchní vrstvy asfaltového povrchu. Obytné části Opatovic nad Labem si brzy odpočinou od hluku, protože stavbaři již instalují protihlukové stěny na budoucí rychlostní komunikaci. Počítá se také s cestami pro zvěř i s mosty pro zemědělce.
„Na stavbě pracuje na 250 lidí od pondělí do neděle od rána do večera. Jsou tu tuny betonu, hliněných náspů atd. Když jsem viděl projekt poprvé na papíře, zhrozil jsem se. Ale dnes jsem se stavbou spokojený," řekl stavbyvedoucí Milan Zeman.
Stejnou exkurzi připravil Ivo Toman i pro členy dopravního výboru Zastupitelstva Královéhradeckého kraje. Ta se koná ve středu 13. května 2009.

Ptejte se:

Zeptejte se mně, na cokoli chcete.