Klíčový úsek R35 u Hradce Králové a Pardubic je v provozu
Ing. Ivo Toman, MBA → Stalo se → Klíčový úsek R35 u Hradce Králové a Pardubic je v provozu
Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje 3 km rychlostní silnice R35 Sedlice -Opatovice a 4 km návazného úseku I/37 Opatovice - Hrobice, které kvalitně napojují silnici mezi Hradcem Králové a Pardubicemi na dálnici D11. Ta byla v roce 2006 provizorně ukončena v blízkosti Hradce Králové. Jde tak o významnou dopravní stavbu jak pro Pardubický tak Královéhradecký kraj.
„Úsek mezi Sedlicemi a Opatovice má skutečně klíčový význam jak pro regionální dopravu, tak i pro dálkový tranzit. Zároveň jasně deklarujeme plán výstavby rychlostní silnice R35 vedoucí po celé délce až do Olomouce. V budoucnosti totiž R35 po svém dokončení významně odlehčí dálnici D1 ve směru z Prahy do Ostravy a zpět," vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Doplňuje, že silnice R35 Sedlice - Opatovice se stává významnou součástí dopravního systému silniční a dálniční sítě České republiky. Je součástí rychlostní silnice R35 vedené od Liberce přes Hradec Králové, Vysoké Mýto do Olomouce a dále již na dnes napojenou dálnici D1 do Ostravy.
"Jde o historický moment pro silničáře i veřejnost, protože se jedná o první kilometry rychlostní silnice R35 v celých východních Čechách. Přeji si, abychom co nejdříve na tuto významnou událost navázali a v přijatelném čase začali jezdit po dalších úsecích pětatřicítky," prohlásil Ing. Ivo Toman, zmocněnec vlády pro liniovou výstavbu rychlostní silnice R35 a dálnice D11.
Otevřený úsek silnice R35 Sedlice - Opatovice a stavba I/37 Hrobice - Opatovice mají přínos z několika důvodů. Předně úsek R35 Sedlice - Opatovice propojuje dálnici D11 Praha - Hradec Králové se silnicí I/37 Pardubice - Hradec Králové a tím se stává i jedním z přivaděčů Pardubic a Hradce Králové na dálnici D11 pro regionální i tranzitní dopravu jak na severní Moravu tak do Polska.
Stavba silnice R35 Sedlice - Opatovice je vedena převážně po zemědělsky obdělávaných pozemcích, v blízkosti obcí Libišany, Opatovice a Čeperka. Rovněž se musí vypořádávat s křížením vodních toků, železniční tratě, vlečky, kulturně-technickou památkou Opatovický kanál a se zásahem do lesních a zemědělských pozemků. Realizace probíhala za provozu na stávajících silnicích, kdy byla použita pouze místní omezení v dopravě. Stavba obsahuje až 20 metrů vysokou estakádu ukončenou na kruhové křižovatce v úrovni nad silnicí I/37.
Součástí stavby je také zmíněný rovněž čtyřpruhový úsek silnice I/37 mezi Hrobicemi a Opatovicemi, a to z důvodu realizace mimoúrovňové křižovatky silnic R35 a I/37, která musí rovněž umožnit připojení blízkých obcí Opatovice a Čeperka.
Ve vztahu k připravovaným dopravním stavbám, kdy bude silnice I/37 v úseku Pardubice - Hradec Králové ve čtyřpruhovém uspořádání, bude stavba rychlostní silnice R35 významným přínosem pro připojení území na kapacitní čtyřpruhové komunikace. Dopravní význam stavby se tím zvyšuje i pro zajištění potřeb neustálého nárůstu automobilové dopravy.
„Důležitost významu obou staveb ve vztahu k nákladní dopravě nelze skutečně opomenout. Dosud totiž kamionová doprava jedoucí z Prahy končila na 68. kilometru dálnice D11 a dále pokračovala po staré silnici na Hradec Králové. V okamžiku otevření nového úseku se doprava pro kamiony po D11 a R35 otevře v celé délce. Nákladní doprava tak již nebude ovlivňovat život v městech a obcích na komunikaci I/11 a zároveň se otevře plynulejší spojení mezi Prahou a Královéhradeckým a Pardubickým krajem," říká Alfred Brunclík.
Projekt výstavby úseku R35 Sedlice - Opatovice je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Fondu Soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava. Jde o příspěvek v rámci Priority 2 v oblasti podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T", až do 85 procent způsobilých výdajů.
Informace o stavbě:
Název stavby: Silnice R35 Sedlice - Opatovice
Místo stavby: Pardubický kraj
Zahájení stavby: 11/2006
Délka stavby: R35 - 2950 metrů, I/37 - 4093 metrů
Cena stavby: 1 413 932 599 Kč
Ptejte se:
Zeptejte se mně, na cokoli chcete.